Gheața de sub picioarele ei de Camilla Grebe, Editura TREI – recenzie

An apariție: 2017

Editura: TREI

Nr. Pagini: 464

Limba: Română

Gen literar: Crime Fiction

Întunecat. Incitant. Șocant.

Oricât de ocupată aș fi, întotdeauna îmi fac timp pentru un roman polițist bun. Așa că atunci când am găsit această carte la ofertă, nici nu am stat pe gânduri și am cumpărat-o, și pot să spun ca a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o.

O crimă atroce. O relație amoroasă între o tânără angajată și șeful ei, Jesper Orre. Detectivii Manfred Olsso și Peter Lindgren trebuie să rezolve crima, dar cel din urmă are de dus propriile lui lupte interioare.

Sunt doar câteva indicii care dezvăluie o lectură incitantă.

După ce trupul decapitat al unei femei este găsit într-o vilă din Stockholm, toate pistele duc spre proprietarul acesteia, Jesper Orre. Modul de operare al crimei este foarte asemănător cu o altă crimă ce a avut loc cu ani în urmă, astfel cei doi detectivi, Olsso și Lindgren, se văd nevoiți să o contacteze pe Hanne Lagerlind-Schön, un renumit profiler, cu care au mai lucrat și în trecut.

Primul impediment în rezolvarea crimei este că Jesper, directorul executiv al unui lanț de magazine de haine, este de negăsit, al doilea impediment este că identitatea victimei este necunoscută.

Acțiunea cărții este destul de susținută, iar capitolele sunt scrise prin prisma personajelor principale: Detectivul Peter Lindgren, Hanna și Emma Bohman.

Chiar de la începutul lecturii facem cunoștință cu Emma, o tânără care lucrează la Clothes&More, și care are o legătură amoroasă, secretă cu Jesper, șeful ei. Este o fire singuratică, care a crescut într-o familie cu părinți cu probleme, unde alcoolul era un factor decisiv în relația dintre ei. Șocul că ea ar putea să atragă atenția unui bărbat atât de impunător cum este Jesper, o face să fie și mai atentă cu detaliile pe care le dă colegelor de la muncă despre relația ei.

După o perioadă în care totul pare să meargă de minune, chiar primește un inel de logodnă de la el, Emma se trezește într-o seară că acesta nu mai vine. Nimeni nu știe nimic despre el, iar lumea ei se destramă încet-încet. Nici faptul că l-a împrumutat cu o sumă mare de bani, nu l-a făcut să rămână lângă ea. Încep să-i dispară lucruri din casă, iar ea îl bănuiește pe Jesper, deoarece el este omul pe care media îl iubește și îl urăște în același timp.

În același timp se derulează și povestea detectivului Peter care se reîntâlnește cu Hanna, femeia cu care el fusese la un pas de a fugi împreună. Chiar dacă era căsătorită la acea vreme, prinsă într-un mariaj nefericit, Hanna era dispusă să-și abandoneze soțul pentru a trăi fericită alături de Peter. Dar lucrurile nu merg întotdeauna așa cum fiecare își dorește, iar drumurile lor se despart doar pentru a se regăsi câțiva ani mai târziu.

Fiecare personaj are propriile lui traume și pare a fi ținut captiv într-o altă viață.

Peter Lindgren – detectivul cu un trecut dureros, care se simte responsabil pentru moartea surorii lui, trecut printr-o căsătorie forțată și nedorită, deoarece nu fusese pregătit să devină părinte, a rămas cu un gust amar, simțind că i-a dezamăgit pe toți cei care l-au iubit.

Hanne – o femeie care își dă seama ca viața a trecut pe lângă ea. Având un singur vis, acela de a vizita Groenlanda, acum simte că zilele îi alunecă printre degete. La doar cincizeci și cinci de ani este diagnosticată cu demență precoce, ducându-și traiul înconjurată de bilețele care o ajută să-și mențină un oarecare echilibru, dar care încă speră la o viață alături de Peter și departe de soțul ei, de care se și desparte.

Cum se întrepătrund viețile tuturor? Cine este victima? Cine este criminalul?

La toate aceste întrebări veți găsi răspunsurile doar citind romanul „Gheața de sub picioarele ei”. Este disponibil pe Librex cu un preț nemaipomenit.

Publicat de Rodica Mijaiche